Realizacja zleceń transportowych – komplikacje przy przewozie, załadunku, rozładunku

Kategoria: Blog

Transport towaru

Każdy spedytor doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że podczas organizacji transportu różnego rodzaju ładunków może dojść do różnorodnych komplikacji. Z jednej strony profesjonalne firmy zawsze dążą do zminimalizowania wszelkiego rodzaju problemów, aby spokojnie realizować powierzone im zlecenia i wykonać zadanie powierzone przez klienta na najwyższym poziomie. Z drugiej strony jednak niektóre przypadki trudno jest przewidzieć, można jednak odpowiednio przygotować się na różne okoliczności, dzięki czemu transport towarów zawsze przebiegnie pomyślnie, terminowo i bez niepotrzebnych strat.

W tym artykule chcielibyśmy się skupić na najczęstszych komplikacjach, do jakich może dojść podczas przewozu, załadunku i rozładunku towarów.

Komplikacje przy załadunku, przewozie i rozładunku, które warto wziąć pod uwagę

Zlecenie polegające na przetransportowaniu towarów z punktu A do punktu B musi być zrealizowane na najwyższym poziomie w każdych okolicznościach. Niestety w życiu każdego spedytora zdarzają się przypadki, którym nie można przeciwdziałać. Najczęściej dotyczy to czynników niezależnych od człowieka, do których zaliczamy przede wszystkim niesprzyjające warunki atmosferyczne, korki na drogach, awarie pojazdów, czas jazdy kierowcy itp.

Komplikacje mogą też pojawić się na etapie załadunku i rozładunku (np. niekiedy istnieje konieczność zamówienia dźwigu, co nieco wydłuża czas realizacji zlecenia), czy w przypadku braku towaru lub niezbędnej do realizacji zlecenia awizacji.

Tego rodzaju zdarzenia trzeba jednak wziąć pod uwagę opracowując plan transportu. Co więcej, w takich okolicznościach bardzo często niezbędne są przede wszystkim doświadczenie, umiejętności, a nawet kreatywność spedytora, który będzie w stanie odpowiednio szybko zareagować i podjąć trafne decyzje. Przykładowo, jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazd może się spóźnić, a przed kierowcą jest wiele kilometrów do pokonania przed rozładunkiem (lub przeprawą promową), w harmonogramie warto uwzględnić czas pracy i jazdy kierowcy, a jednocześnie podjąć odpowiednie decyzje dotyczące ewentualnej zmiany planu trasy lub przeprawy promowej.

W przypadku ewentualnych komplikacji spedytor powinien bezpośrednio skontaktować się z klientem, dokładnie opisując przebieg zdarzeń. Często okazuje się, że na rozwiązanie niektórych problemów może mieć wpływ wyłącznie decyzja zleceniodawcy.

Rzecz jasna nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich komplikacji. Jednak już sama świadomość możliwości ich wystąpienia, stanowi doskonałą podstawę do podjęcia stosownych działań, aby im zapobiec.